Oulun Sydänkeskuksen palvelukoordinaattorit: Aidosti sydämen asialla

Oulun Sydänkeskus on yksi Suomen suurimmista kardiologiaan erikoistuneista lääkärikeskuksista. Kymmenien huippukardiologien lisäksi yrityksen tärkeä voimavara on palvelukoordinaattorien tiimi, jonka tärkeä tehtävä on huolehtia, että asiakas saa sujuvaa ja henkilökohtaista palvelua asiakassuhteen jokaisessa vaiheessa.

Ennakoiva sydänterveyden ylläpito on yksi tärkeimmistä keinoista estää vakavat ja pitkälle edenneet sydänsairaudet. Sydämen kuntokartoitus on palvelu, jossa selvitetään miten sydän voi tällä hetkellä. Yhtä lailla, ennakoivaa työtä tarvitaan myös henkilöstön kunnon arvioimiseksi ja kehittämiseksi.

Oli ilo saada jälleen valmennuskutsu Sydänkeskuksen palvelukoordinaattoritiimiltä. Pääsimme jatkamaan kehittämistyötä siitä, mihin viimeksi jäimme.

Erinomainen työkaverikokemus tiimin voimavarana

Sydänkeskuksen palvelukoordinaattorit tekevät nopeatempoista ja jatkuvasti kehittyvää asiakaspalvelutyötä Oulussa, Rovaniemellä ja Turussa. Työssä onnistuminen edellyttää hyvien vuorovaikutus- ja organisointitaitojen lisäksi kykyä olla läsnä, ratkaista ongelmia ja kantaa vastuuta hyvän asiakaskokemuksen takaamiseksi.

Valmennuksen teemaksi valitsimme ”Erinomainen työkaverikokemus tiimin voimavarana.” Vaikka työtä tehdäänkin ”sydämellä” myös tiimissä, myös sen ennakkohuoltoon on tärkeä panostaa. Niinpä aloitimme valmennuksen tiimin kuntokartoituksella.

Vaikka kartoituksen kysymykset tuntuivatkin alkuun hieman haastavilta, ne johtivat kuitenkin nopeasti syvempään itsetutkiskeluun. Tunnistimme tiimistä paljon vahvuuksia, löysimme alueita, joissa kehitys on ollut huimaa ja jotakin edelleen kehitettävääkin:

”Meillä on välittömät välit ja ryhmässä on helppo olla omana itsenä.”

”Meidän tiimin parhautta on tsemppaaminen ja kannustava ilmapiiri. Hyväksymme myös virheet. Meillä saa törttöillä ja tehdä joskus jopa mokan.”

”Olemme ylpeitä asiakastyytyväisyydestä ja palvelualttiudesta. Saamme mahtavaa palautetta!”

Willit ideat esiin

Valmennusiltapäivä sisälsi keskustelujen lisäksi myös toiminallisia harjoituksia, joilla saimme innostusenergiaa ajattelulle ja ideoinnille. Mietimme yhdessä, miten pitää energiatasoa yllä ja mitä taas tehdä, jos tekeminen muuttuukin kuormittavaksi. Kuunteluharjoitus avasi läsnäolon tärkeyttä jokaisessa kohtaamisessa. Pohdimme myös, kuinka tärkeää on pitää yllä myönteistä palautekulttuuria jatkossakin. Helppoa oli myös sanoa jokaisesta jotakin myönteistä selän takana.

Hyvän työkaverikokemuksen, kuten minkä tahansa ihmissuhteen, lähtökohta on luottamus ja arvostus. Palvelukoordinaattorien tiimissä tätä vahvistetaan monilla lupauksilla, joita jaettiin yhdessä valmennuksen lopuksi.

Kun ollaan yhdessä sydämen asialla sekä työkaveri että asiakas tulevat kuulluksi ja nähdyksi omana itsenään jokaisessa kohtaamisessa. Tällöin willitkin ideat saadaan esiin yhteiseksi voimavaraksi.

Myötätuulen kieputusta kasvumatkallanne Oulun Sydänkeskus ja palvelukoordinaattorit!