Rakeistus - for the good of nature

Rakeistus on innovatiivinen tuotanto- ja tuotekehitysyritys, joka on valmistanut yli 10 vuoden ajan rakeistuslaitoksia sekä ekologista metsälannoitetta teollisuuden lentotuhkasta. Yrityksen liiketoiminnan päämääränä on edistää maa- ja metsätalouden, yhteiskunnan ja yksilöiden etua.

Meillä oli ilo ohjata yhdessä Designmattersin Johanna Laurisen kanssa strategiaprosessi, johon osallistuivat aktiivisesti Rakeistuksen omistajat, hallitus ja henkilöstö. Työn tavoitteena oli kirkastaa yrityksen tulevaisuuden tahtotilaa ja strategisia valintoja.

Omistajan tahto jalostui yhteisessä strategiavalmennuksessa

Aloitimme työskentelyn Omistajan tahto™ - työpajapäivällä, jonka toteutimme valmentavalla otteella. Vuoropuhelun lopputuloksena omistajien odotukset täsmentyivät omistajastrategiaksi, mikä antoi hyvän raamin liiketoimintastrategian luomiseen.

Strateginen kiihdytys™ -prosessissa jatkoimme liiketoimintastrategian muotoilua. Prosessin aikana keräsimme tietoa eri sidosryhmiltä ja pohdimme muutoksia toimintaympäristössä sekä asiakkaan ajattelussa. Ryhmäpohdintoja syvensimme aktiivisella ajatteluun haastamisella sekä ennakko- ja välitehtävillä. Oli ilo nähdä yhteistyön ja monimuotoisuuden voima: eri ikäiset ja kokemustaustaiset osaajat toivat avoimesti näkemyksiään esiin. Aktiivinen työskentely kirkasti paitsi tulevaisuuden liiketoimintamallin, vaiheisti strategian toteuttamisen sekä nimesi Must Win Battles -projektit.

Rakeistuksen Janne Koskelainen kiteytti tunnelmia strategiaprosessin lopuksi:

”Rakeistus on nyt uuden edessä. Kiitos vielä kerran teille - porukan ajatusten ja uskon muutoshan oli aika huikea siitä ensimmäisestä tapaamisesta tähän viimeiseen.”

Myötätuulta matkalle Rakeistus vastuullisen liiketoiminnan suunnannäyttäjänä!

Lisää asiakastarinoita

  • Basic

    What should we know about the services you provide? Better descriptions result in more sales.

  • Intermediate

    What should we know about the services you provide? Better descriptions result in more sales.

  • Advanced

    What should we know about the services you provide? Better descriptions result in more sales.